7 INVENTATORI UCISI DE INVENTIILE LOR

Marie Curie a fost un geniu al fizicii si chimiei, descoperind elemente chimice noi (radiu si poloniu), enuntand teoria radioactivitatii si studiind efectele izolarii izotopilor radioactivi. Impreuna cu sotul sau Pierre, Marie castiga premiul Nobel in 1903. De multe ori, isi pastra recipientele cu substante chiar in buzunare, fara sa stie ca ele au un efect deosebit de nociv indeosebi asupra celulelor maduvei. Asa se face ca marie Curie a murit in 1934 de anemie aplastica, generata de expunerea la radiatii

 Marie Curie a fost un geniu al fizicii si chimiei, descoperind elemente

Franz Reichelt s-a nascut in 1879, ajungand un inventator de renume la inceputul secolului XX. Fiind de profesie croitor, lui Franz nu i-a fost chiar greu sa-si imagineze o mantie capabila sa opreasca o cazatura de la altitudini mari. Proiectand un costum special pentru piloti, acestia puteau pur si simplu sa sara dintr-un avion avariat, costumul transformandu-se imediat intr-o parasuta. Primele experimente facute cu manechine au fost incununate de succes, Franz fiind increzator in sine. Asa se face ca pe 4 februarie 1912, Franz s-a urcat pe Turnul Eiffel, dornic sa arate celor adunati jos ca inventia sa functioneaza ireprosabil. Din pacate, Reichelt s-a prabusit in cateva clipe, murind instantaneu, sub privirile ingrozite ale publicului. Sursa
 Franz Reichelt s-a nascut in 1879, ajungand un inventator de renume

Otto Lilienthal, supranumit si regele plutitor prin aer, a fost un pioner al zborului, chiar daca nu a utilizat un aparat de zbor motorizat. Otto s-a ridicat de la sol sprijinindu-se pe un planor desprins parca din planurile lui Leonardo da Vinci. La sfarsitul de secol 19, oamenii nu credeau ca vor zbura vreodata, insa germanul a demonstrat lumii intregi contrariul. Vestea a trecut oceanul, dandu-le la propriu si la figurat aripi fratilor Wright. Mai multe patente au fost inregistrate in SUA, reprezentand sisteme de viraj, de control al altitudinii sau de franare. Din pacate, pe 9 august 1896, Otto Lilienthal s-a prabusit cu planorul sau de la o inaltime de 17 metri. Otto s-a ranit grav la coloana, murind ziua urmatoare la Berlin

Otto Lilienthal, supranumit si regele plutitor prin aer, a fost un

In 1863, William Bullock a revolutionat presa scrisa, inventand printarea rotativa la o viteza uluitoare. Dorind sa repare o piesa avariata, omul literelor s-a strecurat printre mecanismele active, prinzandu-si piciorul intre doua roti dintate. Cum medicina de atunci nu se compara cu medicina de acum (nu ca ar fi ea buna acum) Bullock a suferit o infectie severa, ce a dus la gangrena. Inventatorul a fost nevoit sa-si amputeze piciorul, insa a decedat in timpul procedeului chirurgical.
 In 1863, William Bullock a revolutionat presa scrisa, inventand printarea


Thomas Midgley Jr. s-a nascut in 1889, cand automobilul era probabil doar in mintea catorva oameni. Thomas a terminat ingineria mecanica si apoi chimia, angajandu-se la General Motors in 1916. In 1921, el inventeaza combustibilul cu plumb, mai prietenos cu motoarele insa toxic pentru mediul inconjurator. Deoarece aditivul era un tetraetil plumb, GM s-a ferit sa mentioneze de plumb cand facea reclama, aducand vorba numai despre "ethyl". Midgley nu s-a oprit aici, tot dansul fiind inventatorul clorofluorocarburilor (CFC) introduse in spreiuri sau alte minuni de produse. Nu stim altii cum sunt, insa un istoric a marturisit ca "Thomas Midgley a avut un impact mai mare asupra atmosferei decat orice alt animal din intreaga istorie a Terrei". CFC-urile sunt cunoscute pentru toxicitatea lor si pentru actiunea destructiva asupra stratului de ozon... Thomas a murit intoxicat cu plumb (saturnism) la care s-a adaugat si o poliomielita, ducandu-l initial la imobilizare in pat. Neputandu-se misca, si-a construit un sistem cu sfori si scripeti pentru a se ridica din pat. In cele din urma, a murit prins intr-o sfoara. Chiar daca Thomas s-a asfixiat, putem spune fara dubii ca moartea i-a fost pricinuit chiar de inventiile sale, referindu-ne aici atat la plumbul toxic, cat si la mecanismul construit la indicatiile sale...
Thomas Midgley Jr. s-a nascut in 1889, cand automobilul era probabil

Construindu-si un butoi special, Karel Soucek a avut curajul sa se lase purtat de apa, cazand in cascada Niagara. Incredibila acrobatie a avut loc pe 3 iulie 1984, Karel alegandu-se cu o rana minora, dar si cu o amenda de 500$ din partea autoritatilor. Prinzand gustul succesului si o incredere nebuna in sine, Karel a vrut apoi sa sara cu butoiul sau rosu de pe Houston Astrodome, cladire numita de americani a opta minune a lumii. Soucek a urcat pe 19 ianurie 1985 pana la 55 de metri pe un suport, intentionand sa aterizeze in mijlocul unei piscinei. Planurile nu au mers cum trebuia, butoiul invartindu-se in aer si cazand exact pe marginea bazinului. Ranit grav, Karel avea sa moara ziua urmatoa

 Construindu-si un butoi special, Karel Soucek a avut curajul sa se

Pana in aprilie 1926, Malcolm Campbell detinea recordul absolut de viteza cu o masina. John Godfrey Parry-Thomas nu s-a impacat deloc cu aceasta idee si pe 27 aprilie, folosind o masina inventie proprie cu un motor de 27 de litri, reuseste sa ajunga la 273 de kilometri pe ora. Masina botezata Babs avea doua randuri de lanturi care conectau rotile prin exteriorul caroseriei. In 1927, Campbell depaseste iar recordul si primeste toti laurii, mai ales ca avea o situatie financiara stralucita si orgoliul sau crestea si mai mult. In martie 1927, dorind sa-si recapete recordul, Parry-Thomas se urca in Babs la Pendine Sands, insa moare dupa ce un lant rupt il loveste in gat..
 Pana in aprilie 1926, Malcolm Campbell detinea recordul absolut de

Read more...
http://catatiger94.blogspot.com/

  © Blogger template Snowy Winter by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP